islam




Musim Panas Yang Indah...

Alhamdulillah...syukur ke hadrat Allah SWT kerana saya masih lagi diberi kesihatan yang baik untuk meneruskan kehidupan di muka bumi Allah yang indah ini. Dua hari lepas saya dan keluarga pergi bersiar-siar di Taman Montazah, Alexandaria Egypt. Tetapi bahangnya masih terasa hingga ke hari ini kerana musim panas pada tahun ini cukup istimewa buat saya dan suami...Kali ini kami tidak habiskan masa musim cuti kami berdua, tetapi dihabiskan bersama dengan kehadiran orang baru dalam kehidupan kami..iaitu putera sulung kami, Muhammad Huzaifah Rifaie. Kami cukup terhibur dengan gelagat dan keletahnya yang tak henti-henti mencuit hati kami...Hati saya cukup terhibur apabila melihat gelagatnya walaupun kadang-kadang semasa perjalanan terasa sedikit penat...tapi kepenatan itu berbalas apabila melihat kegembiraan di wajah Rifaie...Kenangan yang tidak dapat saya lupakan apabila pertama kali membawa Rifaie masuk ke Taman Montazah, dia cukup takut dengan bunga-bunga dan tumbuh-tumbuhan di sekelilingnya...lucu kami melihatnya...maybe kerana sebelum ni kami tak pernah membawa dia bersiar-siar kemana-mana...memandangkan sebelum ini adalah musim sejuk dan pada waktu itu dia masih kecil lagi. Thats why la bila dia dah besar kami bercadang nak bawa dia bersiar-siar sekitar tempat kelahirannya sebelum dia di bawa pulang ke Malaysia...Disini beberapa aksi dan keletah Rifaie yang sempat kami lakarkan untuk diabadikan sebagai kenang-kenangan....


0 comments: